سابلیمینال چیست ؟ ساخت سابلیمینال واقعی با ۲ راهکار تضمینی

folder_openبرنامه ریزی ذهن
commentبدون دیدگاه

سابلیمینال چیست ؟

در این مقاله می خواهیم خیلی اصولی وجدی به این بپردازیم که پیام های پنهانی یا سابلیمینال چیست ؟ و چگونه می توانیم برای برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه خود، سابلیمینال بسازیم؟

سابلیمینال مسیج (subliminal message) چیست؟

پیام های پنهان یا « سابلیمینال » شامل پیام هایی هستند که به صورت آگاهانه نمی توانیم متوجه آن ها بشویم اما ذهن ناخودآگاه ما آن ها را دریافت می کند. ذهن ناخودآگاه ما از زمان تولد ایجاد می شود. ضمیر ناخودآگاه تمام اطلاعاتی را که دریافت می کند؛ در حافظه بلند مدت خودت ثبت می کند.

در حقیقت سابلیمینال چیست ؟

در حقیقت به هر نوع پیام یا اطلاعاتی که از طریق حواس پنجگانه و … وارد ذهن ناخودآگاه می شود؛ به طوری که در ظاهر ما نمی توانیم متوجه آن شویم، پیام پنهان یا پیام زیرآستانه ای یا سابلیمینال مسیج می گویند.

حافظه بلند مدت چیست؟

حافظه بلند مدت مربوط به ذهن ناخودآگاه ما است و تمام اطلاعات دریافتی تا زمان مرگ برای همیشه در آن ثبت می شود. برای مثال اگر در کودکی و در خیابان شخصی را با پراهن قرمز دیده باشید؛ ممکن است هرگز چهره یا هیچ یک از مشخصات آن فرد را به یاد نیاورید. اما تمام این اطلاعاتی که آن لحظه با دیدن آن فرد به دست آوردید به طور کامل هنوزدر ذهن ناخودآگاه شما وجود دارد!

در حافظه بلند مدت دقیقا چه چیزهایی ثبت می شود؟

در حافظه بلند مدت همه چیز ثبت می شود! بخشی از اطلاعات آن، موقع تولد از پدر و مادر وارد آن می شود. بعد از آن هر چیزی را که از سریق حواس ۵ گانه یا کانال های شهودی و غیره دریافت می کنیم؛ در آن به طور کامل ثبت می شود. در حالتی که شما در خیابان به شخصی نگاه می کنید و سعی می کنید چهره و سایر مشخصات آن فرد را به خاطر بسپارید؛ بعدا در نهایت فقط می توانید مشخصات آن فرد را به یاد آورید. در صورتی که تمام چیزهایی که در آن لحظه به غیر از آن فرد دیده اید در حافظه بلند شما ثبت شده است. حتی چیزهایی که در آن لحظه روی آن تمرکز نکرده اید.

چه اطلاعاتی را با چشم دریافت می کنیم؟

پیام های سابلیمینال تصویری به این دلیل نتیجه می دهند که در حقیقت اطلاعات وارد شده از طریق چشم فقط مربوط به محدوده تمرکز شما روی یک شی یا فرد خاص نمی شود. بلکه کل محدوده بینایی شما را شامل می شود و حتی تصاویرو نورهایی که خارج از فرکانس بینایی شما هستند! (بنده شخصا در اینترنت هیچ مقاله بدرد بخوری در مورد این نوع از سابلیمینال ها ندیدم!)

محدوده بینایی حقیقی

در حالت عادی ما فقط طیف بسیار محدودی از امواج نور را می توانیم ببینیم. اما ارتباط طیف قابل دیدن با سابلیمینال چیست؟ این طیف محدود که بر اساس طول موج شامل رنگ ها از بنفش به قرمز می شوند، طیفی است که ذهن خودآگاه ما می تواند آن را پردازش کند. اما هرگز به این معنی نیست که چشم ما نمی تواند نورهای خارج از این طیف را دریافت کند! چشم ما حتی تصاوری که دارای رنگ هایی فراتر از رنگ بفنش و یا پایین تر از رنگ قرمز هستند را دریافت می کند و در حافظه بلند مدت ذهن ناخودآگاه به طور کامل ثبت می‌کند!

ارتباط محدوده بینایی برای ذهن خودآگاه با سابلیمینال چیست ؟
چشم‌های ما دیگر چه چیزهایی را می توانید ببیند؟

تصور کنید در یک اتومویل در یک خیابان در یک ترافیک سنگین گیر افتادید. در ان لحظه در اطراف خود، شما چیزهای بسیاری را می‌توانید ببینید؛ مثلا افرادی که در پیاده رو در حال راه رفتن هستند یا مغازه ها و افرادی و برخی از اجناسی که داخل آنها هست. می توانید چهره افراد، لباس هایی که به تن دارند، تعداد آنها، چه کسی همراه آن‌ها است و …. را ببینید.

حال تصور کنید در همان خیابان وقتی که خیابان خلوت است، با یک اتومویبل با سرعت در حال حرکت هستید. چشم شما باز هم می تواند همه جزئیات اطراف رو ببیند اما شما به درستی متوجه آن‌ نخواهید شد و نمی توانید همزمان همه جزئیات را به خاطر بسپارید و یا حتی روی آن‌ها تمرکز کنید. اما چشم شما تمام اطلاعات اطراف را با تمام جزئیات در حافظه بلند شما ثبت می کند! هر کدام از این اطلاعات که آگاهانه متوجه دریافت آن ها نمی شویم مانند یک پیام زیر آستانه‌ای یا سابلیمینال می باشد.

اتومبیل در حال حرکت
یک مثال واقعی

مثلا در خیابان برای اولین بار یک فرد جوان و خوش تیپ را که تیشرتی قرمز رنگ پوشیده است و در حال عبور از کنار شما است را می‌بینید. بار دیگر وارد مغازه ای شده که همین فرد را در حال خرید می‌بینید. شما اصلا به این فرد توجه نمی‌کنید. فردای آن روز آن شخص به طور اتفاقی برای موضوعی مثلا مشتری است و به دفتر کار شما می‌آید. ناخواسته حس می‌کنید این شخص را در جایی دیده اید و به نظرتان آشنا می‌آید.

حال تصور کنید در جاده ماشینتان خراب شده است و شخصی به شما کمک می‌کند. چند سال دیگر شما آن شخص را فراموش کرده اید اما برای خرید ماشین با چند فروشنده صحبت می‌کنید یکی از آن‌ها او می باشد. حتی اگر بقیه فروشنده ها آدم های خوبی باشیند، به طور کاملا ناخواسته نسبت به کدام‌یک از این افراد احساس بهتری دارید و ناخواسته به او اعتماد می‌کنید؟ به نظرتان اثر پیام های سابلیمینال چیست؟

محدوده دید حقیقی

به نظر می‌آید ما فقط چیزهایی را می تونیم ببینیم که در محدوده دید ما هستند. چشم ما محدوده وسیعی و چیزهای بسیاری را می تواند ببیند. اما از بین آن‌ها ما فقط چیزهایی که در محدوده تمرکز دید ما هستند را می توانیم به درستی ببینیم و تشخصی دهیم. برای مثال اگر شخصی را که فقط در رو‌ به روی ما قرار داشته باشد، می‌توانیم به درستی ببینیم. اما اگر همان شخص در کنار ما قرار گیرد حتی اگر در محدوده بینایی ما باشید؛ به سختی می توانیم آن را ببینیم. ذهن ناخودآگاه ما تمام اطلاعات مربوط به محیط اطرافی که در کل محدوده دید ما است را دریافت می کند و در حافظه خود نگه می‌دارد. عکس پایین نشان می دهد که محدوده دید قابل توجه ما و محدوده دید اصطلاحا سابلیمینال چیست ؟

محدوده دید ظاهری و سابلیمینال چیست ؟
ما از طریق گوش‌هایمان در حقیقت چه چیزهایی دریافت می‌کنیم؟
برای امواج صوتی، محدوده شنوایی و زیر آستانه شنوایی یا سابلیمینال چیست ؟

محدوده شنوایی و سابلیمینال چیست ؟ در بهترین حالت محدوده شنوانی انسان بین ۱۶Hz تا ۲۰Khz می باشد. که این عدد به طور معمول بین ۲۰Hz تا ۱۸KHz است. در کودکان این محدوده مقداری بیشتر و در بزرگسالان به دلیل آسیب هایی که به مرور زمان به آن وارد شده مقدار کمتر است و معمولا این محدوده از سمت فرکانس‌های بالا یعنی از حدود ۲۰KHz کم می‌شود.

محدوده شنوایی ما و سابلیمینال چیست ؟
آیا ذهن ما صداهایی را که منشتر می‌شوند و فرکانس هایی بالاتر یا پایین‌تر دارند دریافت می‌کند؟

جواب مثبت است. ذهن خودآگاه فقط می‌تواند صداهایی را که در این محدوده کوچک است را شناسایی کند. صداهای دیگر به طور کامل در توسط ذهن ناخودآگاه دریافت شده و در حافظه بلند مدت ما باقی می‌ماند. قبل از این که به موضوع پیام های پنهان بپردازیم و این که سابلیمینال چیست ؟ می‌خواهم مقداری درباره سیستم عملکرد مغز و شیوه های آن برای دریافت اطلاعات از محیط بیشتر توضیح بدهم.

در این ویدیو می‌توانید آستانه شنوایی خود را تست کنید. (استفاده از هدفون های بی‌کیفیت می‌تواند بر نتایج تست اثر بگذارد. 👇 👇

ذهن ما دیگر از چه منابعی اطلاعات دریافت می‌کند؟

منابع بسیار دیگری هم مانند سایر حس های لامسه، کانال‌های شهودی، افکار ذهن خودآگاه، امواج الکترومغناطیس و … وجود دارند که ذهن اطلاعات بسیاری از آن ها می گیرد.

شهود چیست؟ و چه تفاوتی با توهم دارد؟
افکار ذهن خودآگاه

قطعا افکار ما هم روی ذهن ناخودآگاه ما تاثیر بسیاری دارند. اگر امروز به چیزی فکر کنیم و نتیجه ای بگیریم؛ بدون شک در ذهن ناخودآگاه ما تاثیر می‌گذارد و در حافظه بلند مدت آن ثبت می‌شود. حتی اگر آن فکر را دیگر نتوانیم به یاد آوریم، اثراتش کم یا زیاد در زندگی ما تاثیر دارد.

امواج الکترومغناطیس و استفاده آن به عنوان سابلیمینال چیست ؟

موضوع امواج الکترومغناطیسی بسیار مفصل و خارج از شرح دادن در این مقاله است. اما آن‌ها هم می‌توانند روی ذهن ناخودآگاه تاثیر بگذارند. حتی در گذشته سلاح هایی در دنیا ساخته شده بود که با انتشار امواج الکترومغناطیس می توانستند ذهن طرف و رفتار او را تا حد زیادی کنترل کنند. تا کنون دستگاه ها و روش‌هایی بسیار پیشرفته تر و حرفه ای تر ساخته شده اند. آن بدون هیچ یک از شواهد فیزیکی می‌توانند بر افکار و حتی نظام باورهای ذهنی او اثر بگذارند. می توانند احساساتی مانند عصبانیت، میل جنسی شدید، افسردگی و …در طرح ایجاد کنند. حتی می‌توانند باعث آسیب هایی از جمله سوختن پوست، کوری موقت و .. شوند.

سابلیمینال چیست ؟ سلاح های الکترومغناطیسی

در سال ۱۹۵۹ یک پروفسور روانشناسی به نام بی سلز (Saul B. Sells) به سیا پیشنهاد ساخت مجهزترین دستگاه الکتروآنسفالوگرافی را داد. با کمک آن سیا می توانست ذهن امواج مغزی فرد را کنترل کند و بدون دخالت او بر وی اثر بگذارد. این طرف در سال ۱۹۶۰ به عنوان بخش ۱۱۹ پروژه ای به نام MKULTRA توسط سیا تایید و تعریف شد.

ماجرای بی سلز و ساخت دستگاه الکترو آنسفالوگرافی برای سابلیمینال چیست ؟
بی سلز (Saul B. Sells)

نحوه عملکرد پیام های سابلیمینال در ذهن ناخودآگاه

اما در حقیقت سابلیمینال چیست ؟ و به چه پیامی سابلیمینال می گوند؟ پیام های سابلیمینال به دلیل زیرآستانه ای یا اصطلاحا سابلیمینال بودن از فیلتر هایذهن خودآگاه عبور می کند ومستقیما وارد ذهن ناخودآگاه ما می شود. بذارید یک مثال بزنم: همین الآن چشمانتان را ببندید و تصور کنید پشت فرمان یک لامبورگینی اونتادور نشستید و دارید با آن رانندگی می کنید. فرمان را تو دستانتان حس کنید، لمسش کنید و به جزئیات فضای داخل ماشین توجه کنید. واقعا حس کنید دارید رانندگی می کنید.

ذهن خودآگاه شما احتمالا یکی از این ۴ واکنش را نشان می دهد.

۱- نمی توانید آن را تصور کنید و اصلا نمی دانید رانندگی با چنین اتومبیلی چه حسی دارد و اصلا داخل آن چه شکلی است.

۲- به شما می خندد! و می گوید این کار همش توهمه و تو یه ماشین معمولی هم نداری بعد اومدی داره خیالبافی می کنی؟

۳- می توانم آن را داشته باشم اما بسیار سخت است و باید خیلی تلاش کنم تا چنین اتومبیلی را بخرم.

۴- به راحتی آن را تصور می کنید و کاملا آن را احساس می کنید و برای شما یک چیز طبیعی و بدیهی است. شاید در واقعیت خودتان هم چنین اتومبیلی داشته باشید.

ذهن خودآگاه صحت اطلاعات دریافتی چک می کند.

ذهن خودآگاه بر اساس باور های قبلی و احساسات آن لحظه و گذشته تصمیم می گیرد که چه واکنشی نشان دهد. برای مثال اگر اسم شما محمد باشد و شخصی اسم شما را علی صدا بزند، قطعا متوجه می شوید که آن شخص اشتباه می کند و این اطلاعات “اسم شما علی است” را فیلتر می کند. شما هرگز نمی پذیرید که پس اسم شما علی است و اسمتان را از آن پس علی بدانید!

و اما راز پیام های سابلیمینال چیست ؟ پیام های سابلیمینال به دلیل آن که خارج از آستانه ذهن خودآگاه هستند، ذهن خودآگاه متوجه آن ها نمی شود. در نتیجه مستقیما وارد ذهن ناخودآگاه می شوند. البته به این معنا نیست که تمام این پیام ها می توانند بر باورهای ما اثر بگذارند. برای مثال اگر صدایی خارج از آستانه شنوایی شما به شما بگوید اسم شما علی است، از آن پس شما باور کنید که اسمتان علی است و از آن پس خود را علی معرفی کنید!

پس چطور می توانیم از پیام های سابلیمینال نتیجه بگیریم؟

درست است که توانایی آنالیز و تجزیه و تحلیل اطلاعات یا به زبان ساده تر همان فکر کردن مربوط به ذهن خودآگاه است. اما ذهن ناخودآگاه هم اطلاعات وارد شده را طبقه بندی می کند وبرخی از آن ها را اعمال نمی کند و مانند یک سری زباله های ذهنی برای همیشه در حافظه بلند مدت خودت نگه می دارد. التبه این زباله ها لزوما هیچ خطری ندارند.

مهم ترین عامل نتیجه نگرفتن ما از پیام های سابلیمینال چیست ؟

ذهن ناخودآگاه پیام هایی که خلاف باورهای قبلی ما باشید یا به شکلی که با باورهای قبلی ما تطابقی ندارد را نمی پذیرد. این موضوع را به طور خلاصه در این مقاله توضیح داده ام.👇🏻👇🏻👇🏻

مهم ترین عواملی که باعث می شوند از پیام های سابلیمینال نتیجه نگیریم؟

چند نمونه از پیام های پنهان

لوگوی کمپانی آمازون

فلشی که حرف a را به z وصل می‌کند شبیه یک لبخند است و نشان می دهد که از a تا z را دارد (همان از شیر مرغ تا جان آدمی زاد خودمان) و یک فروشگاه کامل است.

پیام سابلیمینال در لوگوی شرکت آمازون چیست ؟

تبلیغات سابلیمینال چیست ؟ ماجرای پاپکورن و کوکاکولا در سینماهای آمریکا سال ۱۹۵۷

در سال ۱۹۵۷ برای اولین بار موضوع پیام های پنهان به صورت عمومی مطرح شد و دو محقق به نام جیمز ویکاری و فرانسیس تایر آزمایشاتی را در سینماهای آمریکا انجام دادند. آن‌ها دو عبارت “Drink Coca-Cola” و “Hungry? Eat popcorn” را در فریم های فیلم به مدت فقط ۱/۳،۰۰۰ ثانیه، در هر ۵ ثانیه در فیلم پیک نیک نمایش دادند. این آزمایش به مدت ۶ هفته بر روی بیش از ۴۵،۰۰۰ نفر انجام شد. پس از آن فروش پاپکون ۵۷٫۵% و کوکاکولا ۱۸٫۱% رشد داشت!

 در سینماهای آمریکا ماجرای سابلیمینال چیست ؟

بعد از این آزمایش سر و صدای زیادی به پا شد و مردم اعتراضات زیادی کردند. بعد از ۵ سال چون هنوز برای آن پیام ها مدرکی معتبر وجود نداشت؛ ویکاری ادعا کرد که تحقیقات او فیک بوده است.

مشابه این موضوع تا کنون بسیار مطرح شده است و هر چند حرف های ضد و نقیضی در مورد آن ها وجود دارد اما موارد بسیاری هم یافت شده است که به طور واضح وجود پیام های پنهان در تبلیغات و رسانه ها را اثبات می کند. مانند ریورس (معکوس) آهنگ های بسیاری از خواننده های مطرح جهان، بازی های کامپیوتری، کارتون ها، فیلم ها، اخبار و …. .

روش های استفاده از پیام های سابلیمینال چیست ؟

تنوع و روش های استفاده از آن فراتر از حد تصور است! می توانید ریورس (معکوس) یک فایل صوتی یا آهنگ باشید که معنای متفاوتی می دهد؛ یا در زیرنویس یک فیلم ظاهر شود. برای مثال ابتدای تک تک حروف یک جمله عبارتی با معنای خاص را لحظه ای خاص از آن فیلم داشته باشد؛ یا برعکس حروف کلمات آن جمله باشد یا برعکس تک تک کلمات آن جمله و …. در ویدیو زیر برخی از پیام های سابلیمینال استفاده شده در تلویزیون آمریکا را در سال ۱۹۶۰ می بینید. 👇🏻👇🏻👇🏻

در ۲۷ ژوئیه سال ۲۰۰۷ در یک برنامه آشپزی در تلویزیون آمریکا، آرم مک دونالد در یک فریم کوتاه دیده شد. این کار باعث اعتراضات مردم نسبت به استفاده از سابلیمینال در رسانه ها شد اما مدتی بعد این شبکه اعلام کرد که یک فنی و جزئی بوده است!

حال که متوجه شدید سابلیمینال چیست ؟ و انواع آن را با هم دیدیم. در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که روش ساخت پیام های سابلیمینال چیست ؟ و چگونه می تواین آن ها را بسازیم.

چگونه پیام های سابلیمینال بسازیم؟

ساخت پیام های سابلیمینال روش های مختلفی دارد. می توان آن ها را تصویری یا صوتی ساخت. در این جا دو راهکار بسیار ساده برای ساختن پیام سابلیمینال ساده به شما یاد می دهیم. لازمه ساخت این پیام ها مسلط بودن به دانش NLP است. اما اگر نمی دانید چطور عبارت هایی تاکیدی و اثرگذار بسازید می توانید از عبارت های تاکیدی آماده استفاده کنید. واقعیت این است که این روش ها گاهی اوقات جواب نمی دهند اما به دلیل سادگی ساخت و سهولت استفاده، آن ها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

ساخت پیام های سابلیمینال تصویری

برای استفاده از این روش می توانید از نرم افزارهایی مانند Subliminal Flash برای ویندوز یا کاربر اندروید هستید از Subliminal Messages Lite استفاده کنید. به این برنامه ها می‌توانید عبارت های تاکیدی بدهید. می توانید سرعت تکرار نمایش هر پیام یا حتی مدت زمان نمایش آن پیام را تنظیم کنید. در صورتی که مدت زمان نمایش هر پیام را کمتر از ۱۰ms انتخاب کنید، چشم شما و در حقیقت ذهن خودآگاه شما قادر به دیدن آن پیام نخواهد بود و از آستانه بینایی شما خارج شده و تبدیل به یک پیام سابلیمینال می شود.

ساخت پیام های سابلیمینال صوتی

روش استفاده از فایل های صوتی برای ساخت سابلیمینال چیست ؟ برای ساخت پیام های سابلیمینال صوتی لازم است ابتدا یک فایل از عبارت های تاکیدی درست کنید. می توانید تعدادی عبارت تاکیدی را انتخاب کنید و سپس آن ها رو با صدای بلند بخوانید. سپس صدای خود را ضبط کنید و فرکانس آن ها را از ۲۰KHz بیشتر بکنید. تا ذهن خودآگاه شما نتواند آن را دریافت کند و آن پیام سابلیمینال مستقیما وارد ذهن ناخودآگاه شما بشود. برای این کار می توانید از برنامه هایی نظیر Adobe Audition استفاده کنید.

چند نکته مهم

۱- بسیاری از افراد تصور می‌کنند با کم کردن صدای آن می توانند فایل سابلیمینال درست کنند. این روش کاملا غیر اصولی و حتی اشتباه است. در بیشتر موارد اثر آن فایل را کاهش می دهد چون در حقیقت شدت صدا را کم کرده اند و تغییری در فرکانس آن انجام نداده اند.

۲- برای ساخت اینگونه پیام ها همواره فرکانس را به بیشتر از محدوده شنوایی تغییر دهید نه کمتر، زیرا فایل های فروصوت برد بسیار کوتاهی داشته و اثر گذاری خوبی ندارند.

۳- می توانید برای قایل خود یک آهنگ زمینه ترجیحا بی کلام که حس خوبی به شما می دهد را انتخاب کنید. اما این کار لزومی هم ندارد. در صورت پخش این فایل های صدایی نمی شنوید.

۴- محیط می تواند تاثیرات این فایل ها را کم یا زیاد کنید. برای مثال انتخاب دوستان خوب می تواند اثری مثبت و دیدن اخبار شدیدا اثر آن ها را کاهش دهد.

در نهایت باید عرض کنم ساختن عبارت های تاکیدی نیازمند دانش NLP است. اگر این عبارت های تاکیدی به درستی ساخته نشوند یا ذهن شما در برابر باورهای جدید مقاومت بکند، باید ابتدا کدهای ذهن ناخودآگاه خود را بررسی کنید و در آن ها تغییراتی ایجاد کنید. یا می توانید مستقیما از فایل های سابلیمینال پیشرفته استفاده کنید. فایل های سابلیمینال پیشرفته را می توانید به صورت تضمینی از سایت افکار سبز تهیه کنید.

برچسب ها: ،،،

خواندن مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست